Studije slučaja Street Viewa

  • Slika Autorija
    Banner sa slikom Autorija

    Kako je Autori pokrenuo revoluciju održavanja cesta diljem Finske pomoću slika na Street Viewu.

    Stanje cestovnih površina, zastarjeli prometni znakovi i neosvijetljene ceste predstavljaju svakodnevne probleme za vozače i općine diljem svijeta. No finska softverska tvrtka Autori koja se bavi razvojem rješenja za održavanje infrastrukture pronašla je način za učinkovitije prikupljanje i analizu podataka na razini ulice uz Street View Google karti.

    40.000 km

    fotografirano

    Osam milijuna

    objavljenih slika

    50 milijuna

    pregleda

    podaci o cesti

    20

    cestovnih podataka

    Pojednostavljivanje upravljanja održavanjem cesta u Finskoj

    Autori je osnovan 1988. kao tvrtka za pružanje softvera kao usluge (SaaS) za finska tijela nadležna za ceste, izvođače i neovisne savjetnike za upravljanje stanjem cesta, planiranje djelatnosti i koordinaciju održavanja cesta. Za nadzor stanja cesta diljem zemlje potrebno je mnogo vremena i novca, ali ondje gdje su druge tvrtke vidjele trošak, Autori je vidio mogućnost iskorištavanja jedinstvene prilike. Pomoću vlastitih slika na Street Viewu i SaaS rješenja Autori je osmislio alat za djelotvornije upravljanje podacima o održavanju cestovne infrastrukture i donošenje odluka u Finskoj.

    Potreba za brzinom i dijeljenjem podataka

    Obično tijela nadležna za ceste moraju fizički posjetiti svaku cestu da bi utvrdila koji su radovi potrebni na određenim lokacijama. Za to su potrebne tisuće kilometara vožnje i stalna zaustavljanja radi bilježenja stanja. To nije samo pogubno za okoliš, nego je i skupo, zahtijeva mnogo resursa te oduzima iznimno mnogo vremena. Autori je zbog potrebne digitalizacije i pronalaženja rješenja prilagođenijeg okolišu morao razmišljati izvan okvira. Prvo što je Autoriju palo na pamet kao rješenje za vizualizaciju na razini ulice je Street View.

    Praćenje održavanja ceste zahtijeva često dijeljenje brojnih podataka s mnogim različitim stranama. Street View ima sve potrebne alate za lakše dijeljenje informacija među korisnicima – dostupan je svim korisnicima pametnih telefona te ne zahtijeva prijavu ili instalacije softvera. Iako je Street View i prije korišten za održavanje cesta, ažurnost podataka predstavljala je najveći je izazov. Prepoznali smo priliku za rješavanje tog problema integracijom Street Viewa s našim softverom za održavanje cesta.

    Ari Immonen, voditelj odjela za savjetovanje o digitalizaciji u tvrtki Autori

    Priča o Autoriju

    Spoj online i offline aktivnosti radi sigurnosti cesta

    Početkom 2017. tvrtka Autori počela je fotografirati i prenositi slike od 360° koje prikazuju državne ceste u Finskoj. Slike je objavila putem svojeg Google računa. Autori je otada mapirao 40.000 km državnih cesta i prenio osam milijuna slika, što je dovelo do online upravljanja održavanjem cesta. Nakon integracije Street Viewa i SaaS rješenja, tijelima nadležnima za ceste omogućen je lakši daljinski pristup ažuriranim informacijama o cestama.

    Zahvaljujući slikama koje je Autori objavio na Street Viewu, izvješća o prometnim znakovima koje nedostaju, oznakama i rupama mogu se prenijeti i označiti kako bi ih relevantna tijela mogla ispitati iz svojeg ureda putem Autorijeve nadzorne ploče. Autori je pružanjem prilagodljivog rješenja izvođačima radova omogućio da prate i planiraju relevantne radove održavanja na jednom mjestu. Nakon što radovi održavanja završe, snimaju se nove slike od 360° na tom području te ih radnici prenose kako bi podaci o cestama bili ažurirani. To je dovelo do smanjenja posjeta fizičkim lokacijama radi inspekcije. Na taj se način štedi vrijeme, novac i smanjuju emisije stakleničkih plinova.

    Revolucija cestovne sigurnosti za sve

    Street View je Autoriju omogućio da poboljša dijeljenje podataka i podigne svijest o stanju cesta za finska tijela nadležna za ceste, što je dovelo do smanjenja troškova i povećanja učinkovitosti. Autori je prepoznao kakav bi to pozitivan učinak moglo imati diljem svijeta te stoga sada radi na standardizaciji modela za prikupljanje i dijeljenje podataka o cestama u budućnosti. Autori je mještanima pomogao smanjiti ugljični otisak fotografiranjem 1000 km staza za bicikliste i pješake. Korisnici sada mogu pristupiti ažuriranim podacima i putovati na manje udaljenosti uz manje štete za okoliš. Osim toga, Autori će ovog ljeta ponovno krenuti na cestu da bi prikupio slike za dodatnih 15.000 km u Finskoj. Time će fotografirati i objaviti skoro polovicu svih državnih cesta na Street Viewu.

    Uspjeh koji je ostvario Autori samo je jedan primjer mnogih tvrtki koje koriste Street View za rješavanje složenih problema. To nije samo alat za fotografsko mapiranje te bi i vaša tvrtka mogla iskoristiti njegove bezbrojne pogodnosti. Jeste li spremni napisati vlastitu priču o uspjehu uz Street View?

    Preuzmite PDF
  • Slika Tahitija
    Banner sa slikom Tahitija

    Od hobija do svjetske slave – kako je mapiranje ljepota Francuske Polinezije donijelo nebrojene pogodnosti njezinim mještanima.

    Francuska Polinezija – poznata je kao popularno odredište zbog bijelih pješčanih plaža, vijugavih pješačkih staza i UNESCO-ovih mjesta svjetske baštine. Dok neki sanjaju o tome, Christophe Courcaud prepoznao je jedinstvenu priliku da prikaže raj cijelom svijetu i potakne napredak turizma na Tahitiju pomoću Street Viewa.

    1800 km

    fotografirano

    1.200.000

    slike

    putem

    8K

    videozapisi razlučivosti zaslona

    Više od osam

    otoka

    18

    objavljenih hotela

    VIše od 450

    izrađenih
    profila tvrtke

    Miješanje posla sa zadovoljstvom

    Christophe je potaknut ljubavlju prema Street Viewu i predivnim otocima Francuske Polinezije 2019. osnovao Tahiti 360. Tvrtka je specijalizirana za fotografiranje i prijenos slika od 360° koje prikazuju velika otvorena područja Francuske Polinezije, uključujući pješačke staze i plaže, na Street View. Iako je njegov glavni cilj snimiti i prikazati ljepotu života na otoku, Christophe pomaže i lokalnim tvrtkama da postanu što vidljivije uz poticajne unutarnje virtualne obilaske na Street Viewu.

    Mapiranje Francuske Polinezije

    U doba sveprisutne digitalizacije teško je vjerovati da je prikaz Francuske Polinezije bio dostupan samo na satelitskim snimkama dok Christophe i Tahiti 360 nisu došli na otok. Osim toga, ulice na otocima kao što su Bora Bora i Tahiti uopće nisu imale nazive, tako je da je kretanje otokom bio izazov kako za mještane, tako i za turiste. Što je najvažnije, hitne službe, kao što su vatrogasci, hitna pomoć i policija, teže su obavljale svoj posao nego što je uobičajeno.

    Uvijek sam vjerovao da Street View može pružiti sjajne pogodnosti lokalnim zajednicama. Fascinirala me mogućnost da se transportirate u određeno područje i upoznate se s okruženjem iako još niste ni izašli iz kuće. To se doimalo posebno korisnim za Francusku Polineziju u kojoj je jednostavno snalaženje skoro nemoguća misija.

    Christophe Courcaud, osnivač Tahitija 360.

    Priča o Tahitiju

    Lokalna je vlast prepoznala pogodnosti koje bi Street View mogao unijeti u život na otoku te je stupila u partnerstvo s Tahitijem 360 radi mapiranja i navođenja svih cesta na otocima Tahiti, Moorea, Bora Bora, Raiatea, Maupiti, Huahine, Fakarava i Rangiroa. Christophe je pomoću terenskih vozila, vozila za golf, električnih bicikala, jet-skija, pa čak i konja, pokrio 1800 km Francuske Polinezije. Dijelom zahvaljujući Christopheovom mapiranju i lokalnim geografskim podacima koje su omogućile lokalne vlasti, sada je na Google kartama moguće dobiti ažuriranja prometa uživo, prijedloge za najbržu rutu, kao i upute za lokalne tvrtke na Tahitiju. To je posebno korisno za hitne službe koje mogu učinkovitije obavljati svoj posao diljem otoka. Konačno, slike Tahitija 360 koje su dostupne na Street Viewu također su pojednostavile urbanističko planiranje, održavanje građevina i uvjete na cestama.

    Pristup mjestu s popisa svjetske baštine UNESCO-a

    Najčudesniji obilazak Tahitija 360 jest obilazak kompleksa Taputapuatea na otoku Raiatea. UNESCO-ov popis svjetske baštine igra važnu ulogu u privlačenju više od 300.000 posjetitelja godišnje u Francusku Polineziju. No kada je Christophe zabilježio njezine ljepote u 360°, omogućio je milijunima ljudi da je posjete virtualnim putem. Christopheov objavljeni rad na Street Viewu donio je svjetsko čudo na naše zaslone i omogućio svima da ga istraže.

    Pokrivanje čitavog otoka nije jednostavan pothvat, ali Christophe je jedva dočekao izazov. Da bi bio siguran da je u 360° zabilježio sve što Bora Bora nudi, obišao je otok automobilom, brodom i pješice. Christopheu je trebalo samo sedam dana da mapira cijeli otok i omogući svima da ga posjete putem Street Viewa.

    Uz Bora Boru, Christophe je fotografirao i ulice Papeetea, glavnog grada Tahitija, kao i grad Pirae. Vidljivost se isplatila kada su se slike obaju gradova pojavile na Street Viewu.

    Lokalne su tvrtke također dobile priliku da zablistaju na Street Viewu. Velike hotelske grupacije, na primjer Intercontinental, Manava i Hilton, kao i manji pansioni, bili su uzbuđeni što su dobili priliku pokazati svoje objekte na svjetskoj pozornici.

    Dodavanje više stavki na popis želja

    Tahiti 360 do kraja godine želi mapirati sve otoke Francuske Polinezije, a ostali su još samo Maupiti, Tahaa, Markižansko otočje, otoci Gambier i Australski otoci. Iako još treba pokriti veliko područje Francuske Polinezije, Christophe već razmišlja o svojoj novoj pustolovini. S francuskim lokalnim vlastima već je dogovorio mapiranje 400 km biciklističkih staza u svojem rodnom gradu, plutajućih vrtova u Amiensu i turističkog vlaka za Somme Tourisme. Christophe će mapirati i Teahupoo, mjesto u kojem će se održati surferski događaji na Olimpijskim igrama 2024. Između tih projekata nada se da će na Street View uspjeti dodati Novu Kaledoniju, Wallis i Futunu radi poboljšanja svakodnevnog života mještana i pomaganja većem broju ljudi da istraži taj raj.

    Street View suradnička je platforma na kojoj suradnici mogu potaknuti napredak zajednica, rast tvrtki i donijeti svjetska čuda u domove diljem svijeta objavom poticajnih slika na Google kartama. Najbolje od svega jest to da svatko može mapirati vlastiti uspjeh uz Street View, samo treba poduzeti prvi korak i pridonijeti.

    Preuzmite PDF
  • Slika Butana
    Banner sa slikom Butana

    Od izolacije do procvata – kako je Street View otvorio budističko kraljevstvo svijetu.

    Ugniježđen među Himalajama, Butan je uvijek imao mnoštvo planinskih prolaza, očaravajućih dolina i bistrih rijeka. Zato je njegova vlada sklopila partnerstvo sa Street Viewom kako bi u dvanaestomjesečnoj inicijativi predstavila te skrivene dragulje i tako potaknula turistički, društveni i ekonomski razvoj Butana.

    Nakon nekoliko problema s odobrenjima i propusnicama Turističko vijeće Butana, u suradnji s tehničkom podrškom Googlea Singapore, pokrenulo je ovaj projekt u svibnju 2020. Street View mu je pružio podršku u vidu dviju kamera Ricoh Theta Vs, jedne kamere Insta360 Pro, osobnih obuka i redovitih sesija za rješavanje problema kako bi sve teklo bez zastoja.

    2625,86 km

    fotografirano

    2.398.285

    objavljenih slika

    7,4 milijuna

    pregleda

    Digitalno mapiranje ljepote Butana

    Prije inicijative Street Viewa Butan nije imao tehničku stručnost ni opremu za povezivanje s potencijalnim posjetiteljima, što je turistima otežavalo planiranje putovanja. Sada svi, od budističkih hodočasnika do potencijalnih posjetitelja, mogu virtualno otkriti utvrđene samostane u Thimphuu i neoskvrnuta sela Punakhe.

    Otvaranje svijetu važna je točka vladinog plana, a ujedno je i korak naprijed na digitalnom putovanju Butana prema društvu s pristupom informacijsko-komunikacijskim tehnologijama.

    Utaban butanski put

    Street Viewova pametna navigacija otvorila je turiste svjetskoj žarišnoj točki, a putnicima dala slobodu izbora i kretanja. Pristup snimkama od 360° i virtualnim obilascima omogućio je posjetiteljima da stvore realna očekivanja od putovanja i istražuju u skladu s tim očekivanjima.

    Butanska verzija Google Street Viewa pomogla je toj zemlji, kao i pojedincima širom svijeta. Mogu je koristiti geodeti, tvrtke, državna tijela, obrazovne ustanove i dr. kako bi poboljšali svoje usluge.

    Dorji Dhradhul, generalni direktor Turističkog vijeća Butana

    Uz 500 novih tvrtki dodanih na Street View i 4000 ažuriranja karata Butana i stanovnici su dobili priliku iskoristiti razne pogodnosti, od prometnih informacija u stvarnom vremenu i prijedloga rute do veće vidljivosti lokalnih tvrtki.

    Bolji Street View

    Osim otvaranja svijetu, vladina inicijativa u vezi sa Street Viewom pokazala se vrlo korisnom u planiranju razvojnih projekata. Snimanje terena koji je stoljećima bio skriven označava početak strategije održavanja butanske baštine. Zahvaljujući podacima sa Street Viewa mogu procijeniti uvjete na cestama i poboljšati ih gdje je potrebno.

    Istraživači sve više i više otkrivaju Butan. Budući da je dosad uključeno samo dvadeset gradova, od 38.394 km² terena, i imajući u vidu planirano redovito ažuriranje karata novim infrastrukturnim projektima, jasno je da je suradnja sa Street Viewom tek u začecima.

    Street View povezuje male svjetove na velike načine. Otkrivanje skrivenih dragulja očaravajućim slikama može potpuno preusmjeriti razvoj neke zemlje i igrati ključnu ulogu u njezinom razvoju.

    Preuzmite PDF